úgy rémlik, már írtam egyszer a bank of scotlandról. hát itt az ideje hogy újra elővegyem témaként.
ugye a múltkor valahol ott hagyhattam abba, hogy az előre megbeszélt időpontban elmentem a telefoninterjúra ahol kaptam még egy időpontot a szomszéd faluba, a következő hétre egy személyes interjúra - ami természetesen feltétlenül szükséges a bankszámlanyitáshoz.
a papírjaimon kívül vinnem kellett még egy, a munkaadóm által írott levelet. mivel nem fejléces papírra nyomtatták a levelemet, ugyan nyitottak nekem bankszámlát, de a kártyámat letiltották, mondván hogy nem igazoltam a személyazonosságomat. (hiába volt nálam útlevél, személyi, magyar és eus tajkártya, lakcímkártya, diák, másik bankkártya... nem, nekik a levél kell. az is hiába van ott, ha nem fejléces papíron van... ez annyit tesz hogy a hotellánc logója ott van a jobb felső sarokban...)
szóval az interjú után meg is érkezett a bankkártyám, pár nappal később pedig a pinkódom is, meg még néhány információs csomag. a probléma csak ott kezdődött mikor használni akartam a kártyát és nem tudtam. ezek után bejelentkeztem a netes rendszerbe hogy ellenőrízzem, minden rendben van e. azaz bejelentkeztem volna, ha le nem tiltja a netes oldalamat is. így következett egy 15 perces customer service telefonhívás ahol hosszas magyarázkodás és kérdezősködés után aktiválták a netes fiókomat és biztosítottak róla hogy a kártyámnak semmi baja, működik. másnap még mindig nem sikerült fizetni.
miután aberdeenben elmentem egy nagyobb bankfiókba - hátha ott okosabbak a dolgozók - megtudtam, hogy a levél az oka. fejléces levél kell. és az, hogy a szobaszámomat is indikálják. nosza, a főnököm felhívta a bankot, egyeztetett az új követelményekről, megírta az új levelet és elküldte emailben mind a két embernek aki ezzel foglalkozik az egész bankláncon belül. persze mind a kettő nyaralni volt.
egy héttel később, szerdán elmentem a bankba leellenőrízni hogy minden rendben van e. a válasz a következő volt: Paul is és David is nyaralnak - Paul holnap kezd újra, de sok munkája lesz, így gyere vissza hétfőn, addigra biztosan megkapja a levelet és aktiválja a kártyádat.
rendben, hétfőn visszamentem. semmi változás, a kártya még mindig használhatatlan, blokkolva van. nem, nem tudnak segíteni. már éppen indultam volna haza, mikor a belső irodából kijött egy nő, mondván hogy majd ő ellenőrzi. rendben. bementem az irodába, megnézte az adataimat majd előállt azzal, hogy a személyazonosságom igazolására a számla nyitása után két hetem volt és most azonnal meg kell szüntesse a bankszámlámat. előbbb kellett volna mennem... hát köszönöm szépen. aztán annyit sikerült vele intézni, hogy ha még aznap visszamegyek papírostulmindenestül akkor maradhat a számlám.
aznap még négyszer mentem vissza négy különböző levéllel - egyszer az aláírásba kötöttek bele, egyszer a címbe, egyszer a papírba, egyszer pedig a dátumba - mert nem lett volna egyszerűbb elsőre rábökni az összes hibára...
nem baj, szerencsére sikerült ezt elintézni, másnap (kedden) már tudtam fizetni a kártyámmal.
csütörtökön aberdeenben elmentem egy másik bankfiókba, gondoltam az összes pénzem rárakom a számlámra, mégse a bőröndöm zsebében álljon. hát ebből megint lett nagy telefonálás - kérdezősködés: szegény lánynak három másik dolgozóval kellett konzultálnia, meg legalább háromszor telefonálnia, miközben én jól elkéstem a jógaórámról és csak annyi választ kaptam hogy bocsánat, adatfeldolgozási hiba, elfelejtették beírni hogy hányas szobában lakom, nem, nem jó nekik ha én elmondom, fel kell hívni a head officet és tőlük megkérdezni, mi van a levélre írva, majd ezt bepötyögni az adatbázisukba és onnan még két nap mire.....
szóval elvileg hétfőn már tökéletesen tudom majd használni a bankszámlámat, a kártyámat és mindent, tudok majd pénzt rárakni és fizetni és elvileg a fizetésemet sem fogja visszadobni...
de mindez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen - vonjuk le a következtetést, a bank of scotland egy nagy rakás xxx - ... és tegyük hozzá, hogy az a magyar srác aki velem egy napon nyitotta a számláját és szintén nem fejléces papíron vitte a munkáltatói levelet minden probléma nélkül tudta használni a kártyáját onnantól kezdve hogy megkapta....
szóval örüljetek az otpnek, ami levon ugyan mindenért egy csomó pénzt, de legalább úgy ahogy működik...
:)))
Utolsó kommentek